Tankar om Brokvists uttalande & scout om Karlskogas nye Shane Owen

11 svar

1. HOCKEYÄLSKARE skriver:

VÄSTERÅS ÄR SVERIGES femte största tätort och har så varit de senaste femtio åren (118000 invånare). Tätort=stad. Blir troligen snart omsprungen av Örebro. Är dock minst fem år till nästa tätortsräkning. Däremot så är vi sveriges sjätte kommun. Klart är att vi borde ha både fotbollen och hockeyn som lägst i andradivisionen.

2. Robin skriver:

Fortsätt blogga!! 🙂

3. Christer skriver:

Håll bloggen kvar, please!
    Den enda vettiga läsningen om VIK finns här.

4. Gurkan 63 skriver:

Fina ord det har vi riktiga fans hört mer än engång. Ge Brokvist en chans eller vad ? För mig är det viktigt med öppenhet mot publik och fans. Ska bli intressant att se om Brokvist visar upp vad det är som har gått för och vad han tänker göra anorlunda i frammtiden. För föreningen är ganska sargat just nu och ifrågasatt. Brokvist pratar om kravbild på spelare och personal vad är det för ny kravbild ? Hur såg den gammla kravbilden ut ? eller har det funnits någon kravbild i huvudtaget ? Känner att det finns mycket obesvarade frågor och skulle vara glädjande om Brokvist kan vara tydligare med vad han menar. som tex öppenhet eller forsatta stängda dörrar till dans och övrig publik och sponsorer. vissa lär sig av misstagen vissa inte och det lär visa sig vad vik har lärt sig av denna trågiga resa. Jag kommer stödja vik kommer gå på matcherna som vanligt men att skönja pengar igen det kommer jag inte göra förän föreningen har visat öppenhet och visa vilken väg dom tänker gå vidare på.

5. Taggen skriver:

Självklart ska man sikta högt. Men de blir en stor omställning för klubben att gå ner en division. Man bör landa fort och planera för ettan nu. Kraven på spelarna kommer att vara högre framförallt när det gäller att leverera under press. Avancemang är svårt oavsett serie. Samt att vik blir laget alla vill slå i ettan. Trygghet i vik lät märkligt. Kan tolkas som att vik står kvar starkt som klubb. Vidare hoppas jag att du fortsätter. Alltid intressant och läsvärt

6. Deppani skriver:

Jag tycker det är en del i grundsten i det nya bygget av förening är att ha ett starkt engagemang och intresse från människor i staden och runt omkring. Din blogg som du driver tycker jag både skapar ett mer intresse, höjer nivån via analyser och diskutioner samt bygger på varumärket vik hockey. Och det behövs, ännu mer i div 1 än HA. Jag hoppas nu enda längst in i mitt gulsvarta hjärta att varumärket vik hockey och klubben är stark nog för att kunna locka publik, sponsorer och eldsjälar (som du själv) oavsett liga. Att arrangemanget kring matcherna kvarstår, så produkten vik hockey kan hålla sig på samma nivå. Så kan vi i slut ändan komma stärkta ur detta. Trots allt så är ju vik som en familjemedlem, man älskar ju vik för att vik är vik. Inte för vik spelar i en shl. Förhoppningsvis kommer blir det tydligt nu när alla ska sluta upp.

7. Daniel skriver:

Micke du är kung och gör så mycket så bra för upprätthålla intresse för VIK hockey. Kämpa på! Krävs det kan jag donera en liten peng för ändamålet. Två färger – en kärlek!

8. Open Ice skriver:

Snälla! Fortsätt att skriva om laget i våra hjärta’n. Som jag skrev i ett annat medie så gör du det förbannat bra. Jag tror på Broqvist’s brinnande för klubben. Han kom in för sent för att påverka något i år . Tyvärr!!!

9. Bitter Örjan skriver:

Det lilla jag känner Broqvist så känner då jag att det är rätt man på rätt plats

Och sen ställer jag mig i kön och hyllar dig Mikael för den absolut bästa hockey bloggen
    SNÄLLA fortsätt
    Du är en av dom viktiga länkarna i VIK s
    Framtid
    Och som jag läst på flera sidor på nätet
    Så håller jag med dom
    Du skulle ha en plats i nya styrelsen i VIK

• T skriver:

Han kan inte ha en plats i styrelsen och granska den genom bloggen samtidigt. Det känns som minst lika viktigt med nån som granskar föreningen nu.

10. T skriver:

Vafan ska han säga liksom, att vi inte ska sikta på shl? Klart som fan det är målet. Allt annat är ju tjänstefel.

Tycker det känns helt okej. Men man har ju hört det här förut.