Medlemskampanj som möjlig ”win-win”

VIK har startat en medlemskampanj som säkert de flesta sett. Föreningen behöver fler medlemmar och detta kan vara ett bra sätt att stödja föreningen på flera plan.

Det är medlemmarna som är föreningen och kan vara med och påverka. VIK skapar ju känslor. Många gulsvarta har ofta kraftfulla åsikter och till synes nästan svar på mycket om man följer sociala medier kring det mesta gällande VIK, nästan mest gällande ”off-ice”.

Den energin skulle kunna kanaliseras via medlemskap. Russinen ur kakan skulle säkert kunna plockas ur den energin och idéerna, från bland annat sociala medier, och gagna VIK som helhet.

***

Om man skulle få fart på denna medlemskampanj skulle det också ge VIK chansen att så välbehövligt bredda eller till och med spetsa laget via det eventuella ekonomiska tillskottet.

Visst ska vi ha väldigt försiktiga krav inför denna säsong, men strävan måste ändå vara att sätta bästa möjliga lag på isen och ständig förbättring. Det är lätt att prata långsiktighet men i praktiken försvinner ofta unga spelare om de gör en bra/ok säsong.

Just nu är truppen väldigt tunn och laget skriker faktiskt efter en kreativ forward som kan hjälpa alla unga spelare att uppnå sin potential.