Mikael Wikstrand (ex Färjestad, Mora & Frölunda) ”högaktuell” att få jobbet som huvudtränare efter hyllningar i Ettan hos Forshaga: ”Galet bra hockeyöga”

VIK Support har förgyllt många matcher med sina fantastiska TIFOn och sång. De tillsammans med stadens storlek ger bra SHL-potential. Men övrigt finns en del att önska... FOTO: RUNE ÅHLÉN

11 svar

  1. MW skriver:

    Underbart med Håkanson! Skönt att VIK kommer före Kalmar! Absolut den bästa och viktigaste värvningen av VIK! Tror han gillade våra hyllningar till honom från ståplats. 😉

  2. Mr H skriver:

    Håkansson – supergoda nyheter😀😀😀!!!
    Tränarna – vad var det för fel på de vi hade? Har inte VIK lärt sig att inte bryta det som fungerar?
    JG och Ivarsson. Skulle Ivve göra något annat? Minns hur det gick förra gången vi bytte ut en tränare som levererade! Vill inte vara negativ – men gärna se nyktert på just det här.

  3. André Cotê skriver:

    Filander kunde inte hantera Strömberg vilket kostad VIK SHL platsen. Punkt. Säkert en följd av att vara ny och oerfaren.
    Wikstrand kan vara ett fynd ändå 🙂
    Dessutom var förväntningarna på Filander något helt annat än vad Wikstrand kommer få om det blir aktuellt.

  4. Jörgen S skriver:

    Mycket intressant namn och en egen elitkarriär på högsta nivå som Chrille påpekar brukar borga för lite extra respekt och ”större öron” framförallt från yngre spelare. Det som ger en stora förhoppningar är det du nämner Micke om omdömet från Värmlands Folkblads Johan Ekberg. Om det är något som VIK behöver just nu både med tanke på nuvarande ekonomi och ett nytt avstamp inför framtiden så är det en tränare som verkligen kan utveckla spelare så att de tar nya kliv. Att han dessutom varit med och hjälpt till med fyndvärvningar för Forshaga är ytterligare ett stort plus. Allt det du beskriver Micke låter nästan för bra för att vara sant 🙂 Hockey-kulturen i Värmland brukar borga för en spelande hockey med inslag av fysisk hockey om man ser till hur både Färjestad och Karlskoga kan spela. Äntligen slut på ”dump and chase” som ”huvudgren”?

  5. Chrille skriver:

    Känns som ett bra namn m tanke på kollen på 1:an, egen elitkarriär och fina omdömen från Värmland. Kan nog visa sig vara precis vad Vik behöver bl a m tanke på att flera spelare från 1:an ska värvas. Åldern känns också rätt m tanke på att det lör bli ett föyngrat Vik. Gillade Fillander också och hans karriär tog ju fart i, och efter Vik. Kommer ihåg när hela publiken skanderade ”Martin Fillander”. Hoppas på en liknande upplevelse kommande säsong. Ett ”nytt” Vik och en rejäl omstart så kan det nog bli bra. 💛🖤

  6. Väst skriver:

    Håkansson klar

  7. Höftskott skriver:

    Spännande namn. Känns nytt och fräscht!