Stressat VIK måste hitta sätt att motverka de krittvita knogarna, slappna av lite och hitta balans då Mora spelade mycket klokare och mer kontrollerat
PÅ BILDEN: Korhonen fick en svettig match och ett stressigt VIK behöver svalka ner sig. Frågan är vilka ledare som kan få mer balans i detta VIK? FOTO: JIMMY GERDIN, VIK.se
Nu hajade Du till lite åt rubriken va? Men dags att försöka hålla huvudet kallt och hjärtat varmt ibland i analyserna. VIK är på väg att få en nästan lika dålig start som 14-15 då laget ungefär låg sist efter 12 omgångar för att sedan vara en Patrick Galbraith ifrån att nå SHL på våren.
Då som nu tycker många att VIK borde kunna bättre med denna trupp. Återkommer till det.
VIK föll med 0-3 (alla mål i power play) hemma mot Mora på fredagskvällen. Efter en mållös huvudlöst ursinnig toktrampande start första tio verkade VIK nästan dra på sig mjölksyra som aldrig sedan släppte på hela kvällen mot detta ständigt överpresterande Mora.
Ett till synes nästan övertänt VIK, som inte vunnit mycket hemma, började bra i 1:a mot Mora. Hammerer fick lira i början och fint byte direkt av fjärdekedjan.
Gradin bra slit gav kontring. Väldig frenesi inledningsvis och Hammerer visade åter bra spelsinne, som bloggen tjatat om, då Davossonen mycket elegant friställde Malmström.
Gradin bra till Hayhurst i kontring, men för dålig mottagning tyvärr, kanske var också passningen lite off. Folin bröt sen bra i 1-mot-2:a.
Smartare och åter till synes skickligare Mora kom dock allt mer i första. VIK som sagt stressat och mycket egna riskfyllda pucktransporter. Detta mot som vanligt mycket mer samspelt Mora, med många små snabba kortpassar. Dock 3-1 chanser VIK 5-mot-5 i den intensiva men chansfattiga första perioden.
Andra perioden inleddes med att ojämne Lyckåsen åter chansade högt men bra hemjobb Komarek. Korhonen var bra i nät men började 2:a med tre missar ute med klubba och farlig retur.
Hayhurst fixade ett PP men uruselt spel där. Komarek fick puck i ansiktet men återkom lyckligtvis. Salmi-Lilja toksatsade på Komarek i en tackling, markerade någon? Det såg jag inte genom TV-rutan.
Kant bröt skickligt mot succébacken Max Martin och spelvändning då Jakobsson fixade PP. Men Mora klasser bättre i PP som alla andra år, varför?
Annars bra Flood duttade längs sarg och farligt. Kant åkte på armbåge mot låg röd och PP Mora.
Mora som sagt oceaner bättre än VIK i PP och 0-1 efter sex heta PP-lägen. Mora har såklart hittat transatlanter som kan skjuta direktskott i mål – har VIK verkligen gjort det sedan Jeremy Williams dagar? Kan Hayhurst göra sådana mål som ECHL-kompisen Ture Linden gjorde här?
Frustrerad Komarek tog onödig misconduct. Men bättre i BP, främst Sjögren. Komarek bra långpass till Hayhurst men kanadensaren fortsatt lite ojämn i puckbehandling och precision i tät trafik.
Engstrand hade en bra långåkning och farligt. Jakobsson chans, men Leinionen såklart bra trots under 85 % i räddningsprocent i SM-Liiga.
Svag andra och inte så kul för VIK-fansen att Mora redan känns så mycket mer samspelta, de har ju också i stora delar nytt lag. VIK slet dock, men lite för huvudlöst för ofta än så länge. Stressen behöver ner på något sätt i VIK. 5-2 chanser Mora i spel 5-5 i andra.
Tredje inleddes åter med att berg-och-dalbanebacken Albert Lyckåsen, som verkligen blandar geniala grejer med något annat, inte läste det defensiva spelet så bra och hamnade på hälarna. Lite för mycket chanstagande som vanligt bland VIK-backar. Men denna gång räddade Malmström upp med en brytning.
Zether tog sedan en hakning som på det glada 1980-talet med klubban i midjan på röd.
0-2 i PP sedan Folin valde att släppa Olhaver för att täcka skott, och då fick Olhaver biljoner sekunder av tid att trycka in en retur helt ensam framför stackars Korhonen, som nog ibland i sina mörkaste stunder börjar få flashar av insikt i Halonens svåra jobb ifjol…
0-3 också PP sedan även Johan Persson fick all tid i världen. VIK:s box hade nog inte scoutat Moras PP något alls. Typ.
Sedan gjorde VIK en hedervärd avslutning, men tyvärr var avsluten i skyttet åter undermåliga. Komarek serverade Engstrand, som trots en hygglig match åter knappast kan vara nöjd med sitt eget skytte.
Rosdahl gjorde sin klart bästa match i VIK och serverade Engstrand igen, men bom igen och #29 står kvar på noll mål denna säsong trots massor av chanser. Sådant kostar enormt i tabellen.
Komarek och Rosdahl dukade upp för Engstrand en tredje gång, men tredje rejäla bommen. Sedan missade Rosdahl själv en dubbelchans, innan #92 friställde Gradin för en ny miss. Konstigt att alltid VIK får möta väggar i motståndarmål.
Hayhurst åkte sig explosivt fri i PP, men som sagt är inte heller #15 ännu jättevass att förvalta i relation till antalet chanser som skapas. Redan då jag scoutade Hayhurst i AHL hade jag svårt att se om han verkligen kan avsluta, bland allt annat bra kanadensaren gör.
SAMMANFATTNING
Det är lätt att säga att VIK inte kämpar och sliter när det går emot så här. Men jag skulle vilja säga att de nästan sliter för mycket och spelar stressat så att det blir huvudlöst. Tendensen att VIK kommer ut och tokkör första tio för att sedan vissna allt mer fortsatte.
Dock var det relativt jämnt sett till chansskapande i 5-mot-5, räknade till 9-8 till VIK. Men det kändes hela tiden som att Mora bara väntade på att slå till och hade för mycket kontroll.
I PP var det klasskillnad. Mora skapade tio heta PP-lägen och tre mål, VIK skapade bara tre chanser och hade svårt att etablera.
I afton satt jag hemma sjuk och tittade på TV4:s eminenta sändning. VIK:s spel hjälpte inte mot illamåendet och huvudvärken, men det var intressant att försöka lyssna lite på så kloke och rappe Fredrik Söderström och andra genom TV-rutan. Johan Tornberg sågade VIK:s ”juniormässiga försvar” mot Södertälje senast.
Söderström sa att passiviteten som vissa kanske ser som att VIK inte tar i kan ha att göra med att de inte vet riktigt vad de ska göra på isen. Och samme Söderström tyckte det var konstigt att tredjecoach Eric Karlsson tog befälet i båset under timeout och inte head coach Helmersson. Tveksamma signaler tyckte ex-coach Söderström.
Så VIK har hamnat i ett jobbigt läge redan nu, trots att många tyckte att de första matcherna på säsongen var lovande. Men återigen visade det sig ikväll att VIK är väldigt långt ifrån topp-6-lagen.
För Mora var väldigt bra ikväll. De har säkert seriens bästa coach och bästa scouting. Så det var ett topplag som åter klädde av VIK ikväll.
Rent spelmässigt är det några saker som står ut. NJ:s val av så många chanstagande backar går inte ihop med satsningen på att bygga en stark defensiv.
Utan att nämna några namn är det som sagt en majoritet av VIK-backarna som konstant tar stora risker och spelar för mycket på känsla. Det gör inte Helmerssons och övriga ledares jobb enkelt.
Frågan är om inte man måste försöka byta ut någon av de våghalsiga backforwards man har för att ta in ytterligare någon Malmström eller Folin, eller bättre.
Om det nu är möjligt. Men defensiva skickliga backar brukar inte vara så dyra och svåra att hitta.
Och framåt är det lite så att det saknas en beprövad topp-2-center, så fortsatt lite valpige Zether kan få gå kant istället. Dock är det inte uteslutet att Kant eller ikväll så saknade Sjödin på sikt kan växa in i denna roll. Men har VIK verkligen råd att våga vänta på det, och tänk om Komarek går sönder?
Sedan förefaller det även lite som stressad coachning att så snabbt gå ner på nästan tre kedjor. Hammerer och Kangas fick bara fem minuter var, trots några bra saker av schweizaren direkt. Det blir lite kortsiktigt och stressat att Rosdahl och Komarek får 25 minuter var i snitt som i afton.
De kommer inte orka så över tid, dock var både Komarek (11-4 i NP) och Rosdahl (8-0) bra ikväll. Så man förstår ju ändå coacherna lite när man ligger under. Men långsiktigt hållbart är det nog inte.
Annars var det annars ett litet ljus att Rosdahl gjorde sin klart bästa match med bättre intensitet och knappt något misstag med flera fina passningar. Vi får hoppas veteranen nu fortsätter bygga på detta och snart får ett mål och lite självförtroende i skyttet.
Flood gjorde också en hel del bra med 7-2 i NP och kan förhoppningsvis också börja bygga mot fjolårsformen igen. Jakobsson fortsatte vara nyttig över isen.
Gällande kedjor är sällan långsiktigt hållbart att matcha gnuggare som exempelvis Sjögren och Engstrand med tänkta producenter. Nu har VIK åter hamnat i ett nästan ständigt skiftande av kedjor, då andra lag bygger allt mer kemi i sina kedjor. Kanske mer lugn skulle behövas även där.
Så det skulle behövas några justeringar i truppen på sikt för att göra coachens (vem det nu än må vara längre fram) lättare. Framförallt behöver VIK någon eller något som kan få laget mer balanserat och inte stressat, chanstagande och tokjagande i för många moment.
För att knyta ihop säcken på denna kanske lite annorlunda matchrapport fortsätter jag jämföra med 2014-15. På den tiden träffade jag spelare ibland. Fikade då ibland med Nick Angell, och vid något tillfälle tidigt på säsongen när det gick som sämst fick jag ett infall av mänsklighet (tro det eller ej, men det händer) och sa till Nick: ”We believe in you”.
Den tuffe amerikanen sken upp som en sol och sa sedan att det var något han tänkt på länge som en givande energiboost. Och förutom några förändringar av truppen (som alltså skedde tidigt även 14-15) kanske VIK behöver lite mer kärlek och lugn via någon ledare med stor pondus, annars blir det ju inte trovärdigt om ledaren inte har just pondus. Hur motsägelsefullt det än låter.
Frågan är vilken ledare och spelare som kan bidra till att skapa denna balans i detta just nu så stressade VIK?
PUCKLIGAN
5 Kim Rosdahl
4 Konstantin Komarek
3 Carl Jakobsson
2 Erik Flood
1 Rasmus Korhonen (trots allt nästan 91 %)
Inte många rätt VIK
Ni brister för fan i allt.
Vi har ett lag som skall minst ligga topp 6
Men presterar som ett lag som kommer ligga 14 snart…
Jag är ingen som kan uttala mig om spelet, men jag har alla fall större VIK-hjärta en ledningen verkar ha.
Läktaren är en jävla ungdomsgård med respektlösa snorungar som inte kan bete sig! Trotts uppmaningar från övriga i vik support.
Man kan ju inte ens ta med sina barn på hockey utan att bli orolig för barnens säkerhet. Flertalet barnfamiljer som har gett upp.
Publikvärdar som tror dom är nå jävla snutar och får bete sig som dom vill. Ljuger gärna för att få våra egna avstängda.
Vaktbolag som är totalt värdelösa trotts bevis på hur dåliga dom är så får dom fortsätta, vem har dom en hållhake på?
Om ni inte vill agera på nått av skiten ni ställt till med så kanske det är vi med VIK-hjärta som behöver fundera om vi ens kan fortsätta att stötta. Vi har gränser vi med!
Näää nu känner jag mig klar!
Fantastiskt att kunna driva allt i skiten…
Gå och lägg dig nu
Hoppsan!
Gick topplocket ikväll 😉??
Alla kan vi ha dessa kvällar, förhoppningsvis känns det lite bättre imorgon så tar vi nya tag…
Lycka till att sänks er egen förening….Fredagens match och dagens är inte ens i närheten av en hemmamatch….
Sorgligt att människor kommer in och förstör hela våran förening…..
VIK
Ta bort detra konkurs vaktbolag från vår förening. Idioter till Vakter.
Vad känner ni på att porra alka supporters…Idag var det totalt öken…eller va fn tycker ni….
Nu skiter ja i detra lycka till att göra halken till ett dagis….
VIK Förening.
Vad tänker vi ikväll.
Supportar borta pga av er.
Noll stämning pga er.
Lekskola i hallen pga er.
Vad vill ni ?!
VIK Styrelse …
Bortamatch ikväll..Vad tycker ni om stämningen…Grattis BIK….
Så jvla bedrövligt!
Å byt vaktbolag…jvla fientliga idioter.
Ta tillbaka JG….Så slipper vi göra 5 mål för stt vinna….
Noel…tänk om alla backar vore som dig…
Centersidan …snorungar som sjukskriver sig…Bra!
Hur spelar vi efter 1-0 och 3-3 Helmersson Osynliga mannen Lindmark och Surfplattan!!!!
Hur …Ger upp Lägger sig …
Så bedrövligt skit! Lekstuga!
VIK!
Finns det något som görs rätt på isen.
Bra på allt utom laget på isen.
Hej Då fiender till tränare…De räcker NU…
Helmersson bort. Nu.
Tyvärr ser jag samma mönster i spelet som förra säsongen! Forwards står stilla vid offensiv blå, backarna åker över röd och dumpar pucken ner i hörnet. Eftersom forwards står stilla har de ingen chans att bli först på pucken utan motståndarna kan snabbt vända spelet! Inget annat lag har så svårt att spela sig in i anfallszon! Man måste med snabbt passningsspel nedifrån ta sig in med puck kontroll! Varför blir det så här? Om vi kan se det från läktaren borde alla i båset se det också! Min personliga åsikt är att spelarna struntar i direktiven och kör sitt eget race! Har aldrig ansett att man ska sparka tränarna som första åtgärd men undrar ändå om Helmersson är rätt man? Med den svaga publiktillströmningen lär klubben inte ha råd att ersätta honom i år! Vad kan man då göra för att vända detta? Spelarna måste fatta att vi står och faller på resultatet denna säsong! Vi vill se ett lag som krigar HELA matchen! Innan serien började försäkrade NJ att det här laget kunde och skulle göra det! Om inte kunnandet räcker till så finns det tre huvudregler! Tackla rejält, Åk skridskor hela tiden! Skjut och träffa mål! Det räcker långt och publiken kan börja hoppas igen! Just nu är vi troligen sämst av alla lag när det gäller just detta!
Vi på sidan kan inte göra mer än vi gör, betalar dyra pengar varje år, går på matcherna, hoppas varje gång men blir grymt besvikna! Ledningen med styrelse och sportchef måste förstå allvaret i missnöjet som florerar och förmedla det till samtliga spelare! Klarar de inte att spela under press kanske de inte ska vara i Gulsvart!
Ångest match i kväll igen, förlust då och man får gå i terapi för att orka!
Nya femmor på träningen. Vad tror vi om det?
Svarwt kommer imorgon kväll.
Svart:
Carl Jakobsson — Konstantin Komarek — Kim Rosdahl
Henrik Malmström — Albert Lyckåsen
Anton Gradin — Gabriel Kangas — Jacob Hayhurst
Erik Flood — Niklas Folin
Gul:
Eric Engstrand — Joel Kant — Malte Sjögren
Noel Fransén — Jimmie Jansson Lorek
Oskar Kvist — Oliver Marcelius (J20) — Gian-Marco Hammerer
Olle Norberg — Kasper Dahlqvist (J20)
NJ är rätt sportchef för VIK. Lägg ner tjatet om honom.
Helmersson måste ut. Punkt
VIK behöver en ny sportchef, han ska bygga ett bra lag. Sedan 2 nya bra tränare , 1 materialare (inte fler i båset) 1 säljare som sysslar med sponsorer/intäkter 1 ekonomiansvarig som har hand om det . Den ska även ha hand om försäljning, reklam osv. 1 fystränare som man hur in. Resten jobbar ideellt (inträde osv) resten kan avgå omgående då dom inte behövs . Bara där har klubben sparat väldigt mycket pengar på onödiga jobb. Locka till er publik med billigare biljettpriser . (Jaja ni hävdar att ni har liknande biljettpriser som andra klubbar, erat enda argument om era fyra sittplatspriser) Vi går på matcherna/följer klubben och vill se resultat , behövs inte att det jobbar mer folk på kontoret än spelare som finns i båset som det ser ut nu när styrelsen verkar vara inkompetent och inte ser att resultaten år efter år uteblir blir på planen. Det verkar viktigare att tro att man är större och viktigare än vad man är i styrelsen
Är du på riktigt eller trollar du? Sport på elitnivå drivs numera som ett medelstort företag. Om VIK bör göra något är det att öka intäkterna genom fler säljare och utöka marknadsavdelningen samt anställa en karismatisk VD/klubbchef med kontakter inom näringslivet i stan. It takes money to make money.
Lågbudget utvecklar sällan någon verksamhet. VIK bör gå mot mer professionalitet, inte mindre. Med det sagt innebär inte min åsikt att inte vissa personer i klubben bör bytas ut. Presteras inte förväntat/önskvärt resultat bör nyrekryteringar ske.
Ja Sammavisa
du är totalt ute och cyklar
Kolla upp vad som behövs för att klara en sån här organisation, innan du öppnar munnen.
helt sjukt tänkt….
Jag har gått på alla matcher i över trettio år och även sponsor, så jag vet vad som krävs
Big E: Tack! Den enda vettiga kommentaren jag har sett i det här flödet som är spot on om man tänker långsiktigt. Många andra kan ha rätt i sak i sina kommentarer gällande saker på lägre nivå, men att korrigera dessa saker kommer aldrig att få klubben att bli professionell på hög nivå.
Kollade lite spelar i SHL som inte får mycket istid och hittade följande spelare som jag tycker hade varit intressanta för VIK men ingen av de lär hände:
David Lilja snitt 3:22 per match
Alexander Ljungkrantz 4:11 per match
Theo Jacobsson 3:31 per match
Tyvärr tror jag ingen av de kommer till VIK. Men hade varit kul och spännande. Sen kanske inte det är sådana spelare som vik behöver i dagsläget.
Apropå styrelse, och deras jobb
Om vi ska ta oss vidare till en högre nivå som klubb gäller det att skynda långsamt och ändra på rätt saker.
Spelide’ eller players book eller vad ni vill kalla den.
Om vi ska ha ett sätt att spela som är VIKs Spelide’, måste den börja införas från U15.
Läggas på bit för bit för hur VIK ska spela varje årskull uppåt.
För att som en slutgiltig produkt finnas i A-laget.
Du anställer sedan tränare som du tror kan följa och utföra det som står i Spelide’n.
Spelarkort
Spelarkort för varje spelare i Klubben från U16 och uppåt.
Det är år 2024, sluta upp med magkänslan, den kan man bara använda när alla andra analysmetoder blivit uttömda.
Vi har ingen aning vad vi har för spelare eller vill rekrytera för spelare om det inte är dokumenterat.
Ett typ exempel är Hammerer, om scouten blivit tvingad att fylla ett spelarkort på korrekt sätt, hade hans brister blivit uppenbara och han hade aldrig blivit signad.
Det är ingen skillnad på att driva en klubb eller företag, man ska ha en affärsplan som ska brytas ned i steg som ska följas och utföras.
Som sagt en spade är en spade.
Rent krasst, VIK klarar inte ens av att ha en kiosk öppen vi annat än A-lags matcher, det skulle utan vidare finansierat den yngre Kangas.
Spelarkort? Det låter flummigt. Man måste väl ändå se spelaren själv innan man törs värva. Helst ganska många matcher.
Håller med om flummigt, det är dokument som t ex NHL scouter använder för dokumentera spelare, annars är det svårt att mäta och jämföra.
Instämmer helt att en genomtänkt spelidé saknas sedan flera år tillbaka. Nu dumpas merparten av puckarna in i zon utan egen puckkontroll, Titta på några av årets motståndare, som senat Mora, SSK och Björklöven, de tar in puck i anfallszon under kontroll. Se och lär.
Tränarna pratar mycket om vikten av specialteams, men när det är dags så håller man inte sina egna ideér, ex.vis varför spelar Komarek och Rosdahl PK, där Rosdahl är inne på de två sista Moramålen. Tar på krafterna, detta hattande och brist på konsekvenstänkande, påverkar laget.
Bloggen tar upp kedjornas speltid – vilket är alarmerande på sikt. Det går inte att spela Rosdahl med 27,19 min mot Mora, han orkar inte och det märks.
Bloggen gör en korrekt analys som på sikt är förödande för VIK
”Sedan förefaller det även lite som stressad coachning att så snabbt gå ner på nästan tre kedjor. …Det blir lite kortsiktigt och stressat att Rosdahl och Komarek får 25 minuter var i snitt som i afton.
De kommer inte orka så över tid, dock var både Komarek (11-4 i NP) och Rosdahl (8-0) bra ikväll. (min kommentar – tveksamt) Men långsiktigt hållbart är det nog inte.”
En snabbanalys mot topplagens och Moras speltid i 8:e omgången gentemot VIK, stödjer bloggen krassa slutsats – inte hållbart.
sammanlagd speltid för resp kedja (prot)
plats kedja 1 kedja 2 kedja 3 kedja 4
1 Björklöven 48,17 45,65 40,55 38,22
2 SSK 38,73 43,23 42,98 45,45
4 Mora 43,08 51,70 47,70 33,82
9 Västerås 54,38 58,52 45,17 20,87
avser omgång 8 (11oktober), reservation för ev. tidsfel
Några frågor – utifrån speltiderna:
– Har ”VIKs stjärnor” och SHL-lånen inskrivet i sina avtal att de alltid måste spela inkl PP och PK oavsett den egna insatsen. Får de aldrig bänkas till förmån för annan spelare som för dagen är bättre?
– Tror någon att denna obalanserade speltid gynnar VIK i det långa loppet? Topplagen har en mer balanserad och fördelande speltidsidé på fyra kedjor. Varför inser VIKs tränare inte detta?
– varför ha fyra kedjor när man knappt spelar den fjärde kedjan
– Vad är meningen att kalla in J20-spelare som 13:e och denne inte får spela, när han har bortamatch dagen efter.
Bra jobbat, Alkemisten och Kalle P!! 😊
”Utan att nämna några namn är det som sagt en majoritet av VIK-backarna som konstant tar stora risker och spelar för mycket på känsla. Det gör inte Helmerssons och övriga ledares jobb enkelt.”
Då ska jag göra det åt dig Micke.
De ”tråkiga” Backarna Folin, Malmström och Norberg bidrar till segrar i längden med tråkigt men stabilt spel över hela banan.
De ”roliga offensiva” backarna Flood, Lyckåsen och Franzén spelar med för hög risk och även om de gör poäng så kostar de att ha inne i 5-5 för laget i längden. Där kommer förmodligen Franzén att få ordning på grejerna men inte de andra 2.
Sen har vi Jimmie Jansson kvar som är lite både och men som nog kan hitta tillbaka till sina glansdagar då han kan fokusera fullt på sin egen prestation nu. Dock så har han en bra bit kvar dit…
Men Lyckåsen och Flood är är lite av en mardröm defensivt vissa stunder. Svårt att få dem att spela annorlunda utan att ta bort deras uppsidor. Det är kanske ingen slump att båda bytt klubb ganska ofta.
Varit konstgjord andning i många år nu och man sitter tillbakalutade och låter sittande styrelse vara kvar. En okunnig styrelse som inte har kunskap för vad som krävs för att vända denna negativa trend. Sen har man ett spelsystem som spelarna blir osäkra i och coacher som har svårt att förmedla detta. Precis ALLT är så emotsägande till framgång på isen. Då spelar det ingen roll hur många miljoner våra stackars partners går in med. SSK och Björklöven hade samma problem, de insåg att de behövde göra en drastisk förändring för att bli topplag igen. När händer det i Västerås? Imorgon? Om 10 år? Tröttsamt är det att se okunniga människor styra detta neråt när det finns andra möjligheter.
Vad var det dem andra lagen gjorde? Egentligen väldigt konstigt att hacka på styrelsen då dem gör allting bra gällande arbetet runt laget, det är NJ inte styrelsen som bygger laget? Att tillsätta NJ kan inte heller anses som något tjänstefel då han meritmässigt nog var det bästa vi kunde få
Håller med Micke i sin analys av VIK. Det saknas tilltro till det egna spelsystemet och egna principerna. Mora spelade lugnt och systematiskt med sina passningar medan VIK ville för mycket och tog huvudlösa chanspassningar som ledde till turnovers hela tiden. Hoppas att laget kan bygga lite lugn och få självförtroende för det finns ju bra skills i laget.
Tråkigt, hat ingen kommentar,alle känns så tommt.. NJ , sitter säker på sin stol och rullar tummarna, istället för att sätta ner fötterna och börja rensa och få harmoni i truppen.
Känns som kan ha ett krismöte. Vi hade inte en het målchans på 60 minuter.Åker bara runt.
Den var rolig! NJ är den som agerar men tror att han har inga ekonomiska marginaler att ta till, kostar en slant att byta tränare. Dock så kommer han att göra det
Ingen rolig kväll VIK nollade. BEDRÖVLIGT!! Var på plats fick lämna Arenan i förtid. Det skrevs om mellanmjölk i VLT förut det var då det,!
Herregud att ni fortsätter att älta allt, VIK är tyvärr inte bättre och med denna styrelse så kommer det bli någon förändring, att man tillsatte NJ som sportchef är ett sånt jävla misslyckande!! Det behöver rensas från botten till toppen i föreningen ! Fram till slutet på förra säsongen så hade jag inte missat en hemmamatch på 14 år, idag skiter jag fullständigt i VIK!!
Att klaga på styrelsen visar ju bara din okunskap. Sett till meriter och allt annat hade varit tjänstefel att inte anställa NJ?
Varför fortsätter du älta själv? Gå på mötena och föreslå en ny styrelse, skit i att hänga här och spy nästa gång, uppenbarligen bryr du dig om du läser och kommenterar. Börja gå på innebandy och läs en annan blogg, respektlöst o kalla detta ältande när Micke lägger ner tid på bra analyser!
NJ gör ingen större succè med vik-truppen i år heller. Ikväll fungerade ingen av femmorna. Inte ens Komarek höll och Heyhurst var osynlig från matchminut 10 och framåt. Tråkigt också att det inte går att engagera en publik som kommer på matcherna, inte ens den glest befolkade klacken glänste ikväll. Det var t o m noll engagemang i vik-låten och vid lagets entré. Kändes som att t o m publiken förlorat innan matchen ens börjat. Det var ju ändå en fredagsmatch.
Klackens glesbefolkning förklaras nog bäst med bojkotten som är. Såklart har många gjort dumma saker men känns mer och mer som att vik faller sönder även där när konstiga och omotiverade avstängningar sker. Det är som att rättsväsendet är totalt borta när det gäller sånna avstängningar.
Den enda som får godkänt ikväll är Hanneborg! släng in honom för lite omväxling!
Tycker vi kan sparka målvaktstränaren!!!
Blir så trött på Engstrand, gör ingen nytta på planen och står sedan och säger att han inte vet vad han ska säga! I players corner! Säg åtminstonde att du ska gör bättre match!!!!
Såg Micke Nylander i ABB arena idag vid baren, har han någon koppling till Västerås?
Hoppas på att han är ny tränare!!!
Vi är allt utom ishockey…Ingen Annan förening lägger ner 95% på allt utom ishockey. …
Kan inte ha detta oengagerade styret. Tillför ingeting.
Tycker vi ger bort matchen igår. Mora spelarna tyckte det var enkelt och Strömvall var allt var lätt. Pratade med en Farsa till en Mora spelare som sa att vi spelade som vårat j20 lag spelade och allt var så tydligt och avläsande.
Kanske behöver importer som levererar. Vilka levererar för tillfället. Åka skridskor och göra 0-0 klarar de flesta.
Kom igen VIK.
J-20 laget spelar riktigt bra i en tokjämn serie. Några förluster på straffar och övertid men små marginaler. Finns flera talanger i J-20 som ser intressanta ut.
Dessutom så går inte MIKs j-20 bättre än VIK j-20 , bättre att kolla på matcherna istället för att lyssna på en Morapappa😂